dinsdag 22 oktober 2013

Wk 36 tm 39, de 100 en wcmd

Gisteravond heb ik lekker zitten scrappen en 4 kerstkaarten gemaakt. Allemaal met mn lijstje van de 100 ernaast en naar aanleiding van inspiratie van wcmd
wk 36, dit was een blinde kaart van Cissy, ik kan wegstrepen: bakerstwine, bedel, doily in vorm naar keuze, matten (de geemboste kaart is gemat met designpapier) 
Het recept van de blinde kaart was deze:
nodig voor de blinde kaart :
basiskaart 13,5 x 13,5
mat 13 x13 cm van designpapier

designpapier10,5 x 10,5
karton 10 x 10
strook design papier 10,5 x 4
doily
pijl van design papier gemat op karton
ingekleurd stempelafdrukje
parels
rondjes papier ca 2,5 cm doorsnede
stukje bakerstwine
parels

ik zie ik zie wat jullie dus niet zien.

ik zie een basiskaart dubbel gevouwen.

Ik zie daarop een stuk designpapier wat ietsies kleiner is dan het kaartje.

dan hier in het midden zit een vierkant van desingpapier..
met daarin een vierkant van karton ..wat ge embossed is ( met een embossingfolder)

overdwars zie ik een strook desingpapier
Hierop in het midden zit een doily geplakt
op de doily aan de linkerkant zit een pijl die gemat is en waarop 3 parels zitten
en aan de rechterkant een ingekleurd afdrukje waarop een aantal parels verwerkt zijn.

links boven op de kaart zit een kerstballetje die maak je als volgt :

7 cirkels..zelfde maat snijden..de mijne zijn 2,5 cm doorsnede.
deze vouw je allemaal dubbel.( mooie kant naar binnen)
vervolgens plak je ze een voor een aan elkaar
( de helften).. je begint met de rechterhelft.. die lijm je.. hierop plak je de linkerhelft van het volgende gevouwen balletje.. etc etc..
je hebt nu een soort uitvouw balletje.
Niet volledig aan elkaar plakken.
je plakt de linker en rechterbuiten kant nu vast op je kaart.

ben benieuwd of jij ook ziet wat ik zie.


Ik zag alleen nergens in dit recept het bakerstwine dus dat heb ik zelf een plekje gegeven ;-) 
 Deze kaart is naar aanleiding van een inspiratie plaatje die Marieke plaatste (ik heb niet de kleuren maar wel de vlaggetjes gebruikt). Ik kan wegstrepen:vlaggenlijn minimaal 5 vlaggetjes, ik heb er 6,  glitterlijm. Die strenge Cissy ;-P zegt dat het touwtje bij de vlaggenlijn hoort dus die mag ik niet afstrepen ;-( Dit is was de inspiratiefoto (ok ok ik heb er wel een beetje andere kaart van gemaakt ;-P):

 Deze kaart is gemaakt nav de sketch die Marieke plaatste. Ik kan wegstrepen:vierkante kaart, ponsrandje, kerstbal stans of stempel, ik heb beide gedaan.
Dit was de inspiratiefoto:
en dit de sketch:


 en deze kaart is gemaakt naar aanleiding van de inspiratie die Carla plaatste; restjes restjes restjes. Ik kan wegstrepen: kerstkaart, sneeuwvlok stans, minimaal 8 cirkels (ik heb er 9)
dit was de kaart die zij gemaakt heeft en die ik als uitgangspunt heb genomen (de volgende keer plak ik ze ook strak tegen elkaar aan):


1 opmerking:

  1. Haha, je schiet al lekker op Sandra, erg leuke kaartjes en ik ben blij dat ik ze ook nog niet allemaal heb gemaakt, dit biedt heel veel perspectieven voor de 100!

    BeantwoordenVerwijderen