zondag 8 februari 2015

Puzzeltocht opdracht #4


In het park komen we verschillen mensen tegen. jongens die een potje voetbal spelen, oudere mensen op een bankje. we zeggen met ze allen vriendelijk hallo. We lopen verder het kronkel paadje op. Bij een grote Eik die bij dat pad staat hangt de volgende opdracht.

Raad wat het volgende is:

- Je heb het in verschillende kleuren
- Je kan er verschillende vormen mee maken
-  Het kan ook nog eens vliegen.

Verwerk dit Item op een kaart of layout. Je heb de tijd t/m 7 februari.

Deze opdracht heeft me heel wat hoofdbrekens gekost. Met de hint Toon Hermans kwam ik er nog niet. Ik heb me gek gegoogled op liedjes van hem maar kon het niet bedenken.
Tot ik schreef, schiet mij maar lek en het antwoord kreeg:Doe dat maar niet Sandra want dan gaat het regenen en ik dans in de wind!!!!!!!! en er stond Doe maar niet Sandra dan gaan ze zo hard knallen  En toen, eindelijk!!! had ik hem. Hij heeft een liedje over een ballon geschreven (als een ballonnetje)

Als een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke, rooie, mooie luchtballon
Een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke mooie
Lekker dikke rooie
B'lon, b'lon, b'lon

Ik zing van de vogels en de vissen
Van een jongen en een meisje op een fiets
Ik zing van de bollen in Lisse
Ach, ik zing van niets
Ik zing van de lucht in de lente
Van een meisje in een zonnig zonnebad
Ik zing van rozijnen en krenten
Ach, ik zing maar wat
En zo'n liedje, dat danst langs de deuren
En zo'n liedje heeft honderden kleuren
En zo'n deuntje zweeft wat 'dans le rue'
Naar 't hart van u

Als een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke, mooie, rooie luchtballon
Een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke mooie
Lekker dikke rooie
B'lon, b'lon, b'lon

Ballon
Er zijn van die sombere dichters
Die wenden hun hart naar de nacht
Maar zijn er dan geen sterren meer die lichten?
Is er dan geen maan meer die lacht?
Er zijn van die truien-artiesten
Die hebben hun baard opgespaard
Ze zingen maar la chanson trieste
En heel onze wereld is noir
Ze zingen van zuipen en spelen
Ze zingen van kroegen en dood
Ze zingen van grauwe bordelen
En het laatste refrein is de goot
Pourqoi, pourqoi?
Als er nog zulke lieve dingen zijn

Als een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke, mooie, rooie luchtballon
Een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke mooie
Lekker dikke rooie
B'lon, b'lon, b'lon
B'lon, b'lon, b'lon
B'lon, b'lon
Ballon!!

Owwkkeee, dit is mijn kaart

Ik had geen ballonnenstansjes of stempels en heb ze zelf gemaakt met wat verschillende formaten rondjesponsen. Voor de 100 dingen in 100 dagen streep ik af: 11. nietjes

1 opmerking:

  1. Leuk verhaal en een erg toffe kaart ! Knap je ballonnen !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen