zondag 7 mei 2017

De heeeeeeele dag gescrapt...

Omdat het gisteren National Scrapbookday was stonden er op het Creatijd forum van allerlei workshops; van een doosje tot minialbums, tot kaartjes tot layout uitdagingen. Echt super leuk.
Ik ben gisterochtend begonnen en met een pauze voor een korfbalwedstrijd ertussen ben ik tot gisteravond 23 u doorgegaan.
Dit is het resultaat:

Als eerste heb ik het doosje van Annerieke gemaakt:



Hij is echt heel klein (7x7), het vrolijke papier is van Echo Park
Daarna ben ik begonnen aan de kaartuitdaging van Yvon:
De uitdaging was:
Gebruik alleen wit/zwart en maar 2 kleuren erbij volgens deze sketch:

Dit is mijn kaart geworden, die wybertjes was echt best nog wel even een dingetje hoor, moeilijk om dat symmetrisch te krijgen!
Later op de avond heb ik nog een zeer vrije vertaling gemaakt van de sketch en niet de opdracht van zwart wit gebruikt.....
Ik ga deze zeker nog eens in mannenuitvoering maken.
Hierna heb ik het bragboekje van Kitty gemaakt.


Een schattig klein boekje van 7,5 x 7,5 voor in je handtas. Er komen foto's in sepia in.
Vervolgens ben ik gestart met het mini tagalbum van Monique.
Dat lijkt een heel ingewikkeld album maar dat is het zeker niet. Er zitten 8 grote tags in en er komen foto's van de Orchideeën hoeve in van afgelopen maandag

 Voorkant
 Achterkant

Verder heb ik een lay out gemaakt met de volgende sketch:
Ik heb me niet aan de  opdracht ( De lo is is A4 maar je mag er de maat van maken die je wilt, de uitdaging die eraan vast zit is.Gebruik een lente of zomerfoto waar jezelf opstaat heel of half. Met een titel die over jezelf gaat) gehouden want ik had geen lente foto maar een foto van mezelf en mijn moeder gebruikt. Deze is afgelopen woensdag gemaakt in het reuzenrad in Scheveningen. Ik vind het een hele mooie foto van ons samen.
De titel is erfelijk belast. Dat roep ik altijd, ik kan er niets aan doen, ik ben erfelijk belast ;-P

Ik heb er geen A4 van gemaakt maar een 12" omdat hij in mn ABC boek moet; de E van Erfelijk belast.

Ik heb de blinde kaart van Mazina gemaakt. Opdracht:

Werkwijze:

1. Vouw een stuk cardstock zodat je een kaart van 10 cm breed en 15 cm hoog krijgt.
2. Plak aan de rechterkant (op 0,5 cm van de zijkant) een stukje washi tape of een strookje patterned paper van ongeveer 1 cm breed en 11 cm lang
3 Plak daar een paar millimeter naast een stukje washi tape of een strookje patterned paper van ongeveer 1 cm breed en 13 cm lang
4. Plak op 1,5 cm van onderen een stukje washi tape of een strookje patterned paper van ongeveer 1 cm hoog en 8 cm in de breedte.
5. Plak een paar millimeter daarboven een stukje washi tape of een strookje patterned paper van ongeveer 1 cm hoog en 7 cm in de breedte.
6. Breng ongeveer anderhalve cm hierboven een tekststempel aan
7. Bevestig waar de horizontale strookjes washi tape/pp elkaar kruisen 3 bloemetjes aan met een splitpennetje of breng in het hart van de bloemen een pareltje aan.
Dit is wat ik er van gebrouwen heb:
Later heb ik er nog een kerstversie van gemaakt, je vind hem nog wel een keer bij de kerstkaartendonderdag want het is nr 22 van dit jaar



Ik heb een lo afgemaakt waar ik al aan begonnen was: de O van Opa voor mn ABC challenge
En zo was het 23 u en moest ik echt naar bed *U*
\Ik heb echt een heerlijke dag gehad.
Ik streep af voor de 100: 13. doosje, 17. envelop, 76 sketch van het forum, 87 ticket






Geen opmerkingen:

Een reactie posten